Spain’s ABC newspaper is condemned after losing a lawsuit against the Leo Messi Foundation

Filled jokes, residents of the Austrian village of Fucking decided to change the name of the village. How will appoint fuckingerii

According to minutes of board meeting local village with about 100 inhabitants, 350 kilometers from Vienna, will change its name from January 1, 2021...

Trump says he will leave the White House if the Electoral College confirms Biden

The outgoing president of the United States, Donald Trump, said Thursday that will leave the White House if, as expected, the Electoral College, which...

The figure of Maradona triggers a controversy between Venezuela and France

Figure of Diego Maradona entered the Venezuelan political scene a few days after the parliamentary elections and lit the fuse of a controversy...

Trump, getting closer to reconciling fate. “I will leave the White House if the Electoral College votes like this”

Asked at a news conference if he would leave the White House when the final official results show the winning Joe Biden, Trump said:...

Two detainees after the discovery of 15,000 animals crammed into two houses in Mexico City

The Mexican National Guard seized this Thursday about 15,000 animals, including protected species, that were crowded into two buildings in eastern Mexico City, in...

It is due to the publication of information related to alleged irregular maneuvers carried out by the NGO whose visible face is the captain of the National Team and Barcelona.

The Leo Messi Foundation, whose visible face is the captain of the Argentine soccer team, obtained a favorable ruling in a lawsuit it had initiated against the Spanish newspaper ABC; against his former director, Bieito Rubido; and against journalist Javier Chicote for the publication of information related to alleged irregular maneuvers carried out by the foundation.

The Court of First Instance N ° 8 of Gavà ordered that the newspaper, Rubido (who in September left the management of ABC and was replaced by Julián Quirós) and Chicote pay 7,142.10 euros to the Leo Messi Foundation, in addition to the derived costs of the lawsuit, for moral damages caused to the Rosario soccer player. The amount will be allocated to the Sant Joan de Déu Hospital in Barcelona.

In his sentence, Judge Rubén Vallejo González considered that the information published by the newspaper and linked to an alleged tax fraud through the manipulation of accounts of the foundation headed by Jorge Messi, the athlete’s father, was not “true or true.”

The magistrate considered that the newspaper had published “headlines, entries and expressions that, based on previous judicial processes, suggest to the reader the possible commission of a new tax fraud by the Foundation that bears the actor’s name.”

This is not the first legal dispute between the Barcelona footballer and the centennial Madrid newspaper. In September 2018, the Court of First Instance No. 4 of Gavà had dismissed a lawsuit filed by Messi in June 2017 for violation of the right to honor against the same actors who this time were convicted.

On that occasion, the Court made a “complete dismissal” of the claim (the claim was for 202,786 euros) and ordered the player to pay the costs of the trial. On that occasion, Judge Patricia Batlle Ferrando had highlighted the “professional diligence” with which ABC had worked and the prevalence of freedom of the press over the right to honor.

trending

Related Articles